Pressmeddelanden

H&M:s digitala mastermind till Simris Alg

Simris Alg har rekryterat Jordan Nasser, ”H&M:s digital mastermind” enligt Fast Company, till bolagets ledningsgrupp. Jordan kommer att ansvara för Simris Algs marknadsföring, med särskilt fokus på utveckling av bolagets digitala kanaler och e-handel. 

Simris Alg har nyligen inlett lanseringen av sina uppmärksammade omega-3-tillskott från odlade alger, där digitala kanaler har en huvudroll i bolagets internationella försäljningsstrategi. Jordan Nasser är en tung profil inom digital marknadsföring från sina fjorton år med H&M, där han byggde upp och arbetade med den internationella modekedjans digitala satsningar. Jordan flyttade från New York till huvudkontoret i Stockholm 2008, där han fram till 2014 arbetade som Global Head of Digital. H&M:s sociala kanaler, appar och mobillösningar skapades under hans ledning.

”Vårt dream team börjar falla på plats nu,” kommenterar Simris Algs grundare och styrelseordförande Fredrika Gullfot. ”Vårt huvudfokus rent strategiskt när det gäller försäljning och marknadsföring ligger just på digitala kanaler. Här är modebranschen en klar förebild, och Jordans bakgrund är som klippt och skuren för att ta Simris ut på den globala marknaden. Det ska bli fantastiskt roligt att få arbeta tillsammans, och vi är lyriska i hela teamet.”

Jordan kommer senast från rollen som Global Director of Brand & Marketing för Looklet, ett B2B-företag inom digital bildproduktion till modebranschen med kunder såsom Neiman Marcus, Hudson's Bay, Lord & Taylor och Saks Fifth Avenue. 

Jordan tar initialt över rollen som Commercial Director efter Daphne Jaeschke, som går på föräldraledighet i höst. Daphne har varit med Simris Alg från starten 2011 och har byggt upp bolagets marknadsföring och prisbelönta varumärke. Planen är att Daphne och Jordan kommer arbeta parallellt i olika roller när hon återgår i tjänst.

Simris Alg bearbetar för närvarande utvalda exportmarknader och har nyligen även inlett lanseringen av sina omega-3-tillskott i Sverige. Simris® Algae Omega-3 for Mothers som är anpassad för gravida och ammandes behov av omega-3 DHA har precis börjat säljas på Apoteket.se. Simris® Algae Omega-3 och Simris® Algae Omega-3 for Athletes väntas komma ut i handeln i höst, när produkterna fått godkännande enligt Novel Foods-förordningen inom EU.

Event

  • För närvarande är inga event inplanerade

Video

VD-intervju för Mangold Insight juni 2020

Analyser

160408 SvD Börspuls Peter Benson/Daniel Hniopek
Algerna blomstrar om Simris visar ny kärnkompetens