Pressmeddelanden

Simris Alg lanserar i Berlin

Simris Alg börjar sälja sina exklusiva algprodukter på det hypade konceptvaruhuset Bikini Berlin. Lanseringen sker i samband med VOGUE Fashion Night Out den 7 september. 

Nu står det klart att svenska pionjärföretaget Simris Alg kommer att börja sälja sina uppmärksammade omega-3-tillskott på Bikini Berlin i höst. Lanseringen sker i samarbete med LNFA, som utnämnts till en av världens tio bästa konceptbutiker inom mode av VOGUE Paris. Simris Algs produkter presenteras för första gången i samband med VOGUE Fashion Night Out den 7 september, och kommer därefter finnas till försäljning på plats i butik.

”Vi tyckte det var lite kul att lansera just i Berlin som första anhalt, och VOGUE-eventet passar oss perfekt.” kommenterar VD Fredrika Gullfot, som själv kommer vara på plats vid lanseringen. ”Kategorierna Fashion, Beauty och Health flyter allt mer ihop idag, och där är vi mitt i prick med vårt varumärke. Berlin är dessutom en av världens mest trendriktiga städer, och en nyckelingång till den tyska marknaden för oss.”

Berlin blir därmed den första anhalten för Simris Algs lansering i Tyskland. Marknaden för kosttillskott i Tyskland uppges vara värd cirka fyra miljarder Euro, och enligt branschorganisationen GOED uppger drygt 15 procent av befolkningen att de äter omega-3-tillskott.

Bikini Berlin är en av Berlins främsta shoppinggallerior, där trendiga butiker inom design, mode och livsstil samsas med utställningar, event, caféer och restauranger. I byggnaden finns även boutiquehotellet 25hours och biografen Zoo Palast. 

Event

  • För närvarande är inga event inplanerade

Video

VD-intervju för Mangold Insight juni 2020

Analyser

160408 SvD Börspuls Peter Benson/Daniel Hniopek
Algerna blomstrar om Simris visar ny kärnkompetens